Mensen maken resultaten

Goede resultaten

Iedereen wil goede resultaten. Om competitief te blijven, zijn goede resultaten ten aanzien van  kwaliteit, kosten, leverbetrouwvbaarheid en, winst noodzakelijk. Deze resultaten kunnen echter alleen op indirecte wijze geleverd en verbeterd worden.

Goede processen

Goede resultaten komen van goede processen. De processen moeten dus verbeterd worden om de resultaten te verbeteren. Dit is de basis van het procesdenken.

Niet ieder proces dat een goed resultaat levert is ook een goed proces. Er is een duidelijke visie nodig over de richting waarin verbeterd moet worden.

Gemotiveerde medewerkers

Processen kunnen zichzelf niet verbeteren, daar zijn mensen voor nodig.

Het verbeteren van processen vraagt vaardigheden en motivatie. Het vraagt ​​om medewerkers die in staat zijn zich een toekomst voor te stellen die nog niet bestaat;  gemotiveerd zijn om hier over na te denken en deze gedachten in werkelijkheid willen omzetten.

Processen, en dus resultaten,  zullen nooit beter zijn dan de mensen die deze processen ontwikkelen; verzorgen en verbeteren.

Goed management

Goede medewerkers voor uw organisatie zijn schaars en kunnen niet enkel met werving en selectie verkregen worden. U zult ze zelf moeten ontwikkelen.

Daarom is het ontwikkelen van goede medewerkers een hoofdtaak van management en kan het ook alleen maar worden gedaan door de direct leidinggevende.

Om als leidinggevende goede medewerkers te kunnen ontwikkelen die goede processen ontwikkelen die goede resultaten leveren zult u zelf in staat moeten zijn om een goede medewerker te zijn die goede processen ontwikkelt die goede resultaten leveren.

U kunt mensen geen dingen leren waarin u zelf niet vaardig bent.